Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

torsdag 29. mars 2018

RallyLydighet - jeg har visst vært litt høy og mørk...

Jeg tror jeg har vært litt "høy og mørk"... 😅 😳

Ettersom vi fikk rød sløyfe og første opprykksnapp allerede i vår første konkurranse, trodde jeg at nytt napp og opprykk til klasse 2 skulle være mulig å oppnå på en av vårens to påmeldte konkurranser. Men det viste seg å ikke være fullt så enkelt... Og jeg er ikke fullt så høy og mørk lenger... 😉

Siden konkurransen i høst har vi stort sett bare trent enkeltøvelser, og ikke hele baner. Jeg regnet med at hvis bare øvelsene satt, så skulle jeg klare å finne fram på banen. Men det er jammen mye å passe på i en rallybane!

Første forsøket i år var Drammen Brukshundklubb sitt stevne i Mjøndalshallen 10. mars.  Mjøndalshallen var en utfordring, med masse folk, mange forskjellige konkurranser - og dårlig med parkeringsplasser. Jeg ble først henvist til en parkering 1 km unna, men klarte å karre meg til en parkeringsplass på området ved å stå i kø og vente til noen kjørte ut. Vi er nemlig ikke helt i mål med å kunne være rolig i bur, så jeg er avhengig av å ha Bella i bilen mens det er banevandring. Vi kom oss på plass i tide, og banevandringen gikk fint - men det var en forferdelig komplisert bane som gikk på kryss og tvers.

Jeg var rimelig forvirret på hvor jeg var i banen underveis, og målskiltet sto midt på banen, så jeg var ikke helt klar over at jeg plutselig var i mål. Jeg stoppet opp og så meg forvirret rundt etter neste skilt da dommeren sier  "du er ferdig nå"... 😅

Skiltene "sitt, dekk, sitt" og "sitt, dekk, gå rundt" sto etter hverandre, og jeg var litt kjapp og tok feil øvelse på første skilt og gikk videre. Heldigvis oppdaget jeg det i tide og fikk gått tilbake og tatt skiltet på nytt. I dommerskjemaet er det notert et "puh"... 😅

Jeg var ganske sikker på at vi hadde disket på ett eller annet, men vi hadde heldigvis klart å komme oss igjennom uten noen store feil. Vi fikk litt trekk for skjeve sitter, i tillegg til noen repetisjoner - men vi fikk også mange smilefjes og hjerter 😊 Omtrent halvparten av de 30 startende disket, og vi ble nummer 14 med en andrepremie og 170 poeng, så det er jo helt greit.

Neste konkurranse var 18. mars, arrangør var Norsk Boxerklubb Oslo/Akershus og stevnet ble holdt i Drammen Hundepark. Banen denne gangen var mye greiere enn den i Mjøndalshallen, men jeg klarte å rote det til allerede på første øvelse, og plutselig fikk jeg den forvirrede følelsen fra konkurransen helgen før over meg "å nei! nå roter jeg det til igjen!!!" Fullstendig bomull i hodet, og repeterte og rotet noe forferdelig. Det ble masse trekk, både for repetisjoner, skjeve sitter og stram line. Og så disket vi på en øvelse som jeg gjorde feil. Den stramme lina kom av en stupid førerfeil. For å ha venstre hånd fri til å kunne føre henne inn i riktige og rette posisjoner holdt jeg lina i høyre hånd. Det var bare det at jeg brukte den korte lina, og da jeg holdt den i høyre hånd ble den jo stram under store deler av banen...  Det er jammen mange ting å tenke på!

Nå blir det fokus på Freestyle og Heelwork to Music framover, og så får vi bare trene så mye Rally vi får til innimellom. Vi kommer sterkere tilbake, og satser på å få med oss noen konkurranser på høstparten også.

Her er noen bilder fra Mjøndalshallen 😊








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar