Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 27. mars 2017

Overraskende resultat

Det har vært litt stille fra denne kanten en stund, men det betyr ikke at vi har ligget på latsiden. Vi har jobbet bra og hatt mange gode treningsøkter i det siste. Vi har pugget program, finpusset øvelser, trent kjeder og jobbet med fjernbelønning. Og jeg tror jammen jeg har en hund som har begynt å "lande" litt. 😊

Her er en liten filmsnutt fra en av våre treninger i Drammen Hundepark. Jeg ser at treneren bommer litt med timing og belønningsplassering noen steder... skjerpings! 😜


Her er vi ferdige med siste trening før sesongens første konkurranse, og er ganske fornøyd med det vi har fått til 😍

Lørdag var det så duket for sesongstart, og vi hadde en strålende dag i Drammen Hundepark. Et godt arrangert stevne i regi av Norsk Belgisk Fårehundklubb, Oslo/Akershus. Og som alltid, en superkoselig dag med verdens beste hundefolk 😘

Som sagt synes jeg vi har jobbet bra i det siste, og jeg var litt forsiktig optimist i forkant av konkurransen. Men samtidig var jeg veldig bevisst på at settingen i konkurranse er helt annerledes enn på trening, og jeg var forberedt på at det meste kunne skje... Allikevel ble jeg litt satt ut da jeg "mistet" henne allerede i startposisjonen. Men vi kom oss inn igjen og mor jobbet som besatt for å holde frøkna i "tømmene". Vi klarte å komme oss igjennom på en eller annen måte, men jeg følte det ble mye hopp og sprett og ikke helt slik jeg hadde planlagt. Men frøken kreativ legger jo til noen triks selv også, så alt i alt jevnet det seg vel ut 😏 Men jeg hadde ingen god følelse da vi gikk av banen, og jeg var litt frustrert over at det vi hadde fokusert på på treningene ikke funka som det skulle.

Foto: Merete Greaker
Foto: Merete Greaker
Om noen lurer... Tema er jul og musikken er
"Rocking around the Christmas tree"
Foto: Merete Greaker

Jeg ble derfor rimelig sjokka da vi ble belønnet med en 1. premie, og ble nummer fire av seks startende i klassen. Selv om det ble den "sure" fjerdeplassen, spiller det ingen rolle så lenge fargen på sløyfa er rød 😁

Men... selv om sløyfa var rød, var ikke poengsummene skyhøye, så det er bare å jobbe på. Jeg er fremdeles forberedt på mange blå sløyfer fremover, og det er helt ok 😉 Vi har vist at vi er på rett vei, men vi har langt igjen til klasse 3. Og vi skal kose oss på veien!

Og at vi allerede på årets første stevne skulle nå sesongens mål, har ennå ikke helt gått opp for meg. Målet for 2017 var nemlig å klare en rød sløyfe i løpet av sesongen 😊😊😊

Mor og hund er fornøyd med dommerne :)
Foto: Tina Kjerpeseth Hosen
Stas med rød sløyfe på kritikkskjemaet,
samt NKK sitt gullmerke :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar