Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 25. oktober 2016

Konkurranse i Bø og treningssamling NFF - evaluering

Her går det unna, og jeg har litt problemer med å henge med i svingene for tiden...
Så da får det bli en kjapp oppsummering fra de to siste freestyle-arrangementene.

Konkurranse i Telemarkshallen, Bø 8. oktober 

  • Forberedelse - Hva var fokus?
    • Forrige konkurranse endte med disk, fordi en overivrig hund tok helt av og løp en tur ut av ringen. Fokus før denne konkurransen var derfor å finne riktig energinivå.
  • Forberedelse - Hva gjorde jeg?
    • Gode skogsturer dagene før konkurransen.
    • På grunn av den tobente damens for tiden ødelagte kropp ble det minimalt med trening. Men vi fikk trent litt på at hun skulle bli sittende når jeg gikk ifra.
    • Jobbet mye ro før vi skulle i ringen. 
  • Hvordan gikk det?
    • Hun var mer "på" enn forrige gang.
    • Forstyrrende lyder i hallen gjorde at hun falt ut og jeg ble "febrilsk" og brukte for mye "armer og bein"...
    • Hun ble sittende da jeg gikk ifra, men vi hadde trent mest på denne øvelsen uten å ha med bøtta, så hun stoppet opp da hun hadde hoppet - i stedet for å løpe videre og rundt bøtta. (Mange detaljer å huske på å trene :))
  • Resultat
    • Blå sløyfe (andrepremie) og nummer to av tre startende.
  • Fokus videre
    • Lage meg en plan B - trene på å improvisere
    • Trene mer alene til musikken, samt trene på å gi muntlige kommandoer
    • Få vekk target (som kommer alt for fort frem når hun faller ut)
    • Trene mer med Bella til musikken
  • Konklusjon
    • Det er visst føreren som må trene mer... ;)

Takk til Eva som filmet oss, supert å kunne evaluere i ro og mak i etterkant.



Trening i Drammen Hundepark med NFF

Søndag 23. oktober hadde Norsk Freestyleforening leid Drammen Hundepark, og vi koste oss sammen med en trivelig gjeng freestylere fra kl 12.00 til 18.00. Tiden går jo så alt for fort når man er i så godt selskap :)

Det var både egentrening i 10 minutters bolker, fellestrening og treningskonkurranse. I tillegg ble det masse verdifull ro-trening, både på teppet og i buret. Bella var kjempeflink hele dagen.

Nedenfor er en liten film fra treningskonkurransen. Planen var at vi skulle leke og ha det gøy, og jeg hadde også noen godbiter på lur. Men så er det noe med det å komme inn i ringen da... Da blir jeg så fokusert og alvorlig - og febrilsk når Bella ikke gjør som forventet. Men hvordan kan jeg forvente at hun gjør det jeg vil når jeg blir så utydelig og ikke gir ordentlige beskjeder...? Og så glemte jeg helt å belønne underveis med leka jeg hadde med. Skjerpings!!!

Det er i hvert fall veldig nyttig med film! Tusen takk, Hanne :)

Nå skal fokus være på å få den tobente damen til å være tydeligere i ringen! Den firbente kan jo så mye, så det er ikke den damen det står på :)



Tusen takk for en strålende dag i freestylens tegn! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar