Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

fredag 17. juni 2016

Utstilling i Sandefjord

Jeg hadde aldri trodd det... at jeg frivillig skulle melde oss på ny utstilling, når målet om godkjent var nådd... men jeg må jo innrømme at opplevelsen i Brumunddal ga mersmak :) Jeg var bare nødt til å finne ut om dette var nybegynnerflaks eller om det virkelig hadde noe for seg. Så da ble det påmelding til utstilling i Sandefjord lørdag 11. juni.

Og jammen meg gikk vi ikke hele veien denne gangen også :) Nytt Cert, BIR og BIR junior. Og jeg lærte ennå flere ting om utstilling :)
Fornøyd med Cert, BIR og BIR junior :)
Foto: Hanne Hjerpetjønn
Etter de innledende rundene ble det en lang dag med venting på finaleringen. Men heldigvis, denne gangen var det sol og deilig vær, så vi koste oss. Ruslet litt rundt, traff noen kjente, pratet med noen ukjente, lærte litt mer og shoppet litt :)

Som BIR skal man inn i gruppefinalen, og der konkurrerte vi mot en Spansk Vannhund og en Portugisisk Vannhund - men jammen meg var ikke den Italienske best! Kjempegøy å bli best i gruppa igjen!
Gruppevinner, BIG1
Med dommer Marie Bailey
Foto: Hanne Hjerpetjønn
Mens vi ventet på dommerens avgjørelse i grupperingen lød det over høytalerne at BIR juniorene skulle samles i oppsamlingsringen for BIS junior finalen. Så etter gratulasjoner og bilder av BIG1 stjerna, var det bare å slenge fra seg rosett og premier og løpe til oppsamlingsringen. Her ble vi sluppet inn i ringen gruppevis og dommeren plukket ut de ekvipasjene den ville ha med seg videre til siste runde. Og fra vår gruppe ville dommeren ha Lagottoen :) Så da ble det flere venstresvinger å løpe, og ennå mer trening i å stå pent.  Det ble ingen plassering, men gøy var det.

Etter BIS junior finalen fikk vi oss en liten pause, mens veteraner og oppdretterklassene skulle i ringen. Så der sitter jeg og slapper av - da det annonseres over høytaleren at "så er vi klare for siste runde - Best in Show"! Obs... der skulle jo vi være med... Da ble det full fart med å få på utstillingsbåndet og løpe til oppsamlinga. Det skulle tatt seg ut om vi hadde somlet oss bort, så vi ikke fikk vært med... Etter ny runde med løping begynte både Bella og jeg å bli gode å slitne, så vi gjorde nok ikke så veldig bra figur i ringen. Litt hopping og litt snusing, men vi kom oss nå igjennom. Men ingen plassering. Men herre min! Å få lov til å være med i Show ringen så mange ganger! Det er jo bare helt fantastisk!

Underveis på dagen var jeg så heldig å få gode råd og hjelp av en erfaren Lagotto-utstiller. Tusen takk, Hanne! Supert med eksperthjelp! En av tingene som har gjort at jeg ikke har vurdert utstilling som aktivitet, er at det krever en god del pelsstell. Jeg klipper selv, men har ikke ansett meg selv som flink nok til å klippe utstillingsklipp. Men det har jo tydeligvis vært bra nok for å komme dit vi har pr i dag. Så det er veldig gøy. Men kanskje gjenstår det litt av den biten for en eventuell plassering i showringen...

Må jo si det ser vakkert ut :)

Nå mangler vi visst bare stor-certet for å kunne søke om Championat :) Jeg regner med at det blir hakket verre å få til, all den tid det sikkert er mange flere som stiller på disse store utstillingene. Planen videre er derfor å stille i Kongsberg i november, som en trening til større utstillinger. Og så får vi jakte på stor-certet til neste år :)

Ser jo litt stolt ut ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar