Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 7. juni 2016

Superhelg i Brumunddal - del 2 - Utstilling

Her hviler man ikke lenge på sine laurbær :)

Etter en god natts søvn og en kjapp frokost, var det bare å komme seg i bilen igjen og tilbake til stevneplassen. Jeg hadde i mitt overmot meldt oss på utstilling også - ettersom vi allikevel skulle overnatte etter stevnet.

Etter en litt dårlig opplevelse i valpeklassen i fjor sommer, hadde jeg ikke så store forhåpninger til ny utstilling. Denne gangen skulle vi stille på "ordentlig", og ettersom hun har passert 15 måneder ville resultatet være gjeldende. Mitt hovedmål for utstillingen var å få en "godkjent", slik at dette var på plass i tilfelle vi etter hvert ville få muligheten til å dra i land et freestyle-championat. Man må jo ha noen hårete mål her i livet... ;)

Blant alle de proffe utstillerne med egne telt fant jeg en liten plass til min base,
campingstolen ved det rosa teltet på høyre side :D
Været var dessverre ikke av det beste denne dagen, det ble ganske vått etter hvert. Jeg kjøpte meg et utstillingstelt for en stund siden og har prøvd å sette det opp en gang. Men tror det var litt bomkjøp, ganske så tungt og vanskelig å sette opp på egenhånd. Så det var ikke med på tur denne gangen. Men jeg skulle jo bare inn i ringen kl 10.00 ta med meg sløyfa - håpet var av blå farge - og reise hjem igjen.

Hvem skulle trodd at frøkna skulle få Excellent, CK, Cert og bli BIR? Og at vi måtte vente hele dagen for å være med i gruppefinalen? Nå var det riktignok ikke så mange Lagottoer med, kun en til for å være helt presis... men den andre hadde Championat fra før - og ble nummer to ;)

Ser litt stolt og fornem ut med BIR rosetten:)

Masse rødt her :)

Jeg var jo overlykkelig da jeg kom ut av ringen med masse røde sløyfer og BIR rosetten, og kunne ikke tro at vi hadde klart oss så bra. Ettersom jeg ikke hadde så stor tro på utstilling hadde jeg nesten ikke trent noe, og visste svært lite om hva som skulle skje. Vi hadde øvd litt på stå kommandoen, og heldigvis har jeg en frøken som er veldig opptatt av meg, så ikke noe problem å få henne til å stå og se på meg. Og så pøste jeg på med belønninger :)

Jeg måtte jo hele tiden spørre meg fram om hva jeg skulle gjøre og hva som skulle skje, og heldigvis var det masse hjelpsomme folk - både i sekretariatet og rundt på plassen :) Vi kan si det sånn at jeg hadde en bratt læringskurve denne dagen :)

Og jeg måtte jo le for meg selv da jeg, langt om lenge, fant ut at jeg kunne kjøpe CK og Cert rosettene, samt at vi kunne hente premie i sekretariatet :)

Vi venter og vi venter på å komme i ringen igjen.
Her sammen med Ole Ellefsæter :)
Det ble som sagt en lang dag, med mye venting og mye regn... Heldigvis hadde jeg bilen i nærheten, og jeg vekslet litt på å sitte der og i cafe-teltet når det regnet som verst. Når det var opphold var vi rundt på plassen og kikket litt - og snek oss til litt triksetrening innimellom ;)

Langt om lenge var det klart for gruppefinalene, og heldigvis er Bella i gruppe 8, så jeg kunne stå på sidelinjen og observere og lære litt om hva som skjedde i ringen før det var vår tur. Jeg fikk også noen tips av en mann som sto ved siden av meg. Han fortalte blant annet at hvis dommeren kom og håndhilste skulle jeg gå ut av ringen. Kjekt å vite :)

Så var det gruppe 8 sin tur. Ettersom det bare var en Portugisisk Vannhund i tillegg til Bella fra denne grruppen, ble vi slått sammen med en annen gruppe med blant annet en Dalmatiner og en Rhodesian Ridgeback. Mens vi sto i oppsamlingsringen og ventet, kom det en dame bort og spurte hvor gammel Bella var og tok litt på henne - og ikke visste jeg at dette var gruppedommeren... Jammen godt vi oppførte oss bra begge to :D

Så ble vi ropt inn i ringen en og en, og jeg er veldig glad for at jeg har fått en god del konkurransetrening og klarer å fokusere på Bella og hva vi skal gjøre, uten å bry meg med alle som står rundt oss og ser på!

Så da løp vi noen venstresvinger, og så begynte dommeren å håndhilse på de rundt oss... Og ikke oss... ;) De roper opp fjerdeplassen - de roper opp tredjeplassen - hva skjer??? - Og vinneren er...... Lundens Bellagotto Fattoria!!! Vinner av gruppefinalen - BIG1!!! Jeg tror jeg svevde bort til den pallplassen... og det tok mange dager å lande! Skikkelig ut av seg selv opplevelse!

Så utrolig moro og ikke minst uventet! Veldig moro med fine utstillingsresultater, og så er jeg veldig stolt av jenta mi og det jeg har fått til med henne. Så trygg og fornøyd i alle mulige settinger <3

Men vi er jo ikke ferdige ennå! Uvitende som jeg var, måtte jeg en tur i sekretariatet og fortelle at vi hadde vunnet gruppefinalen vår - hva skjer nå da? Jo nå skal du inn i ringen igjen og være med i Best in Show... ok... på vår aller første utstilling...

Så var det på'an igjen, presentert og ropt inn i ringen igjen sammen med alle de andre gruppevinnerne. Så der løp jeg i mine knallblå gortex sko, turbukse, regnjakke og våt i håret - sammen med de fine damene i sine små drakter og velfriserte hunder.... Var nok litt av et syn :D Kanskje det var derfor dommeren kom og hilste på oss? ;)

Vi ble altså ikke plassert i BIS ringen - men det gjør ingen verdens ting! Vi hadde en aldeles strålende, fantastisk dag - som faktisk ga litt mersmak. Jeg tror nok vi må prøve oss på en utstilling til, og finne ut om dette bare var nybegynnerflaks... ;)

Med Cert-rosetten på, samt CK, BIR og BIG1 rosettene og fine premier.


Helgens total-fangst :)

Tusen takk for en fantastisk helg, Brumunddal!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar