Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 15. mars 2016

Min egen Dancing Queen

Juhuuu!!! :) Rød sløyfe og første opprykksnapp på sin aller første konkurranse!
En virkelig Dancing Queen :)  <3

Denne kledde du, Bella <3
Kritikkskjema med rød sløyfe, rosett og NKK's sølvmerke :)
Og premier fikk vi også :)

Det ble en helt super dag på søndag, på alle måter :) En fantastisk dugnadsgjeng dro lasset sammen og fikk konkurransen vel i havn. Takk til alle medhjelpere, dyktige dommere, flinke ekvipasjer og et supert publikum! Dere gjorde dagen perfekt! :)

Jeg var litt spent på om jeg skulle klare å fokusere på egen start samtidig med at jeg hadde medansvar for konkurransen, men alt gikk veldig fint med rigging, og jeg fikk tid til å gå inn i "bobla". Men heldigvis hadde jeg ikke så god tid at jeg rakk å bli nervøs :)

Med mine to andre hunder har jeg hatt tendens til å ville litt for mye, og dermed gjort det vanskelig både for meg selv og hunden. Denne gangen ville jeg prioritere å gi en god opplevelse i ringen, med et enkelt program som jeg selv var trygg på. Da tenkte jeg det ville være lettere å veilede Bella underveis og få til flyten og samarbeidet. Det er veldig moro at jeg lyktes med denne strategien. Det var riktignok et par misforståelser underveis, kun grunnet dårlig/fraværende beskjed fra fører...

Bedømmingen fordeles i tre kategorier;
Utførelse, Innhold og vanskelighetsgrad, Musikk og fortolkning.
Våre poeng fordelte seg slik:
Dommer 1:   8,0 - 8,2 - 8,4
Dommer 2:   7,8 - 7,4 - 7,5

Dette er poeng jeg er veldig godt fornøyd med, og spesielt morsomt med kommentarer som "fint samarbeid og god flyt" og "herlig kontakt med fin utstråling". Det er et godt grunnlag å jobbe videre på. Så skal nok de mer spennende programmene komme etter hvert ;)

Og det holdt jo også til pallplassering! Vi ble nummer tre av syv startende i klassen :)

Etter at konkurransen var ferdig, avholdt Norsk Freestyleforening sitt årsmøte, og jeg kunne takke for meg etter tre år i styret. De siste to årene har jeg sittet som kasserer, og det har vært noen veldig fine år. Jeg har lært en masse om sporten og ikke minst truffet mange hyggelige mennesker og blitt godt kjent med det fantastiske miljøet. Nå skal jeg nyte tiden fremover som aktiv utøver, og det gleder jeg meg veldig til :)

Avskjedsgaven fra styret,
en nydelig boks til alle mine hemmeligheter ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar