Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

mandag 28. desember 2015

2015 - En oppsummering


2015 ble et meget spesielt år hundemessig. Året startet med at jeg måtte innse at det ikke var noe håp for min kjære Bonso, og jeg måtte la ham slippe 25. februar. Det var utrolig vondt, og denne sorgen har fulgt meg gjennom hele året.
Bonso <3
Samtidig som jeg måtte innse hvor det bar med Bonso, fulgte jeg med på et herlig nyfødt kull i Sverige. Og heldige meg, det var en tispe ledig, og Bella flyttet hjem til oss allerede 16. mars. Det ble en tid med veldig blandede følelser, sorg og glede om hverandre. For å virkelig "hjelpe på" situasjonen tilbragte jeg de første ukene med Bella sittende i stolen med influensa, bihulebetennelse og 40 i feber... En kombinasjon jeg ikke anbefaler...
Buster og den litt plagsomme lillesøsteren ;)
Mye spennende å oppleve sammen :)
Selv om Bella og jeg ikke fikk den starten jeg hadde drømt om, klarte jeg heldigvis å få til den viktige jobben med tidlig sosialisering og miljøtrening, og frøkna har vist seg å være en trygg og selvsikker dame :) "Seriøs trening" har vært litt tilfeldig, men vi er da godt i gang med det meste. Og det viktigste er at vi har fått et godt grunnlag for å jobbe videre.

Bella og jeg gleder oss til nytt år med uante muligheter :)
Bella på freestyletrening i Drammen Hundepark

Buster fylte 11 år nå i høst og jeg regner med at han nå blir pensjonert, men man skal aldri si aldri... Vi konkurrerte noen ganger i fjor og oppnådde enda en førstepremie, og var så nære, så nære å klare målet om mellomtittel. Totalt har han tre førstepremier - som er kravet til mellomtittel - men den første fikk han rett før regelen om mellomtittel kom, så den gjelds ikke.

Men uansett er jeg kjempefornøyd med Buster-gutten! Jeg hadde aldri trodd at vi skulle få til noe i ringen, men så har vi altså fått opprykk til klasse 2 i HTM :) Og ikke nok med det - han ble Årets hund i HTM klasse 1 i 2014! En sta hund og en mor som omtrent besvimer av nærvøsitet før hun går inn i ringen - synes det er bra jobba jeg :)
Buster med Årets hund rosetten :)
En stor begivenhet i hundeåret 2015 var oppstart av Svansen Hundeskole. Totalt 17 herlige valper og deres flinke eiere har fullført valpekurs i løpet av høsten. Første valpekurs i 2016 er allerede fulltegnet, og i  tillegg er det satt opp grunnkurs fra februar. Jeg stortrives og gleder meg til fortsettelsen! :)

Noen av de flotte "Svansen-valpene" <3


Alt godt for det nye året ønskes dere fra Bella, Buster og Vigdis!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar