Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 24. mai 2015

Gnisten tennes igjen

Endelig er vi i gang med FS/HTM sesongen, og gnisten er i ferd med å tennes igjen :)

I går var det sesongstart i konkurranseringen for Buster og meg. Tusen takk til Fredrikstad og Omegn Brukshundklubb for et strålende gjennomført arrangement! Til og med sol og varme hadde de ordnet med! Kort oppsummert en fantastisk dag :)

Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå, da vi ikke har hatt noen ordentlig gjennomkjøring av programmet siden siste konkurransen som var i fjor høst. Men jammen gikk det bra allikevel :) 

For meg var det herlig med litt sol og varme, men for Bustergutten ble det litt plutselig og uforberedt. Jeg merket det allerede da vi gikk inn i ringen, at han ikke var helt på. Det ble en del surr i starten, og de første posisjonene ble uryddige, og så bjeffet han litt ("Jeg vil ha pølse nåååå..."), men så gikk det seg til. Men jeg følte han hang veldig etter hele veien og jobbet på spreng for å motivere og få ham med. Så jeg var veldig usikker på utfallet.

Ved premieutdelingen sto jeg klar til å gå fram da 4. plassen ble ropt opp og da 3. plassen ble ropt opp.... men så ble det jammen meg en 2. plass og en ny 1. premie. Den tredje strake! :) Årets mål er dermed i sikte, og jeg kan si høyt at jeg går for mellomtittel HTM1 :) Vi trenger tre 1. premier (oppnådd etter 1. juli 2014) og vi har til nå to gjeldende.

FOBH har jubileum i år, og i den anledning var det noen staselige rosetter.

Bella var med og miljøtrente, og fikk sin første veldig uoffisielle ringtrening etter at konkurransen var ferdig :) Hun er jo så tillitsfull og sosial og fikk hilse på mange hyggelige freestylefolk, og ikke minst kjekkasen Mack :)

Moro på stevne
Se og lær :)

Stas å være på pallen :) 
Bilde: Hanne Bache-Mathiesen Henriksen
Et fint knippe herlige dommere :)
Bilde: Hanne Bache-Mathiesen Henriksen

Det var en flott dag med sol og masse hyggelige FS folk, og den røde sløyfa smakte skikkelig godt :) Nå blir det trening mot neste konkurranse som er allerede om en uke, og så skal vi snekre ferdig et nytt heelwork program. Kanskje blir det klasse 2 i løpet av året...? :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar