Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 9. desember 2014

Sesongavslutning og opprykk

21. September var det  konkurranse i Askim og sesongavslutning for vår del. Bonso var meldt på i Freestyle og Buster i Heelwork to music.

Sesongens mål var opprykk til klasse 2 i freestyle med Bonso..., men med så mange andre ting å fokusere på med ham i år måtte jeg se langt etter førstepremiene.

Målet for konkurransen i Askim for Bonso's del var derfor å klare å holde ham innenfor ringen og ha mest mulig kontakt - og å klare å bryte hvis vi ikke fikk det til. Jeg merket med en gang at han ikke var helt med og at det var vanskelige forhold for ham. To sett med ringbånd som blåste i vinden gjorde det skummelt. Vi fikk til  litt, men kom helt ut av programmet og jeg valgte å avslutte med et par enkle øvelser som gikk bra. Ut av ringen med oss og masse belønning. Jeg fikk et godt tips om å belønne mer inne i ringen før vi går ut, så det skal vurderes til neste gang. Bonso og jeg startet også i åpen klasse og da var det full fart med pølsebiter og lek. Og mor ajerte sånn at hun snublet bakover, mistet brillene og ble liggende rett ut - så her er det med livet som innsats :)

For Buster's del hadde jeg et ørlite håp om å klare en førstepremiering til og opprykk til klasse 2 i Heelwork. Og det klarte vi! Hurra!!! :)

Og så jeg som ikke hadde noen ambisjoner for Buster, og jeg hadde i hvert fall ikke tenkt å konkurrere i Heelwork … :)  Men det er veldig moro at jeg har klart å finne ut hva som passer best for ham. Vi har lagt FS litt på hylla, da det er lettere å ha kontroll på ham i HTM (hvor han jobber tettere på meg). Han er generelt mye mer "på" i ringen - ingen snusing og vegring. Bare litt utålmodig noen ganger på at godbiten lar vente på seg ;)

Denne høsten har jeg merket stor forbedring på Bonso - og jeg har nå begynt å få igjen troen på at vi skal klare å prestere i ringen etter hvert. Snart nytt år og nye muligheter :)

Men først er det  NM og offisiell konkurranse i Drammen Hundepark til helgen, hvor jeg er stevneleder. Det er mange tråder å nøste, og mye å holde styr på - men veldig gøy. Gleder meg til å se mange flinke ekvipasjer i ringen på søndag :)


Bonso, FS: Er litt med, da... ;)
Foto: Aina Rønningen

Buster, HTM: I farta :)
Foto: Aina Rønningen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar