Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

onsdag 26. mars 2014

Oppkjøring til sesongstart

Da er vi i gang med oppkjøringa til sesongstart som blir onsdag 7. mai for vår del.  I går hadde vi en fin trening på hundehytta helt for oss selv. Håper ikke det var så mange som så meg da jeg - uten hunder - til full musikk, danset rundt for meg selv og finjusterte programmene.. ;)

Jeg har store forhåpninger til Bonso sin offisielle debut, men er veldig spent på om han takler konkurranseringen og konkurransenervene til mor etter mange måneder uten ringtrening. Men jeg får forberede ham så godt jeg kan og fokusere på miljøtrening og generalisering i ukene framover.

Jeg har også bestemt meg for at Buster skal få prøve seg mer i Heelwork. Det gikk ganske greit i den ene konkurransen vi stilte i i fjor, og jeg ser at heelwork er bedre til ham enn freestyle. Så musikk er på plass og program er ferdig. Da blir fokus for ham å kunne klare å jobbe i 1 minutt og 22 sekunder uten belønning - og det blir vel vår utfordring, tenker jeg.

Og så skal jeg PUGGE program! I følge mitt store forbilde Richard Curtis skal programmet sitte i ryggmargen og man må kunne det i søvne. Så da håper jeg på noen gode netter fremover ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar