Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

tirsdag 17. september 2013

Så har vi hoppet i det igjen

Lørdag var det nytt stevne, denne gangen på Ullensaker. Her skulle jeg egentlig bare kose meg og være medhjelper, men så det var mer behov for deltagere enn medhjelpere… Så hva gjør man da? Jo melder seg på med en hund som egentlig er pensjonert i en gren man egentlig ikke har tenkt å konkurrere i… ;-)

Ettersom Buster har litt lett for å falle ut når vi kommer på banen tenkte jeg at det kanskje var lettere å få ham med i et enkelt HTM program enn et freestyle program. For de uinvidde; i HTM (Heelwork to Music) skal hunden følge tett på fører og ikke ha så mange krumspring som i Freestyle. Men det er store krav til at posisjonene er riktige, altså at hunden er i rett posisjon i forhold til fører. Dette har vi ikke trent noe særlig på, men jeg satset på at kravet ikke var så alt for høyt i klasse 1. Vi skulle jo allikevel bare være "listefyll" :-)

Målet for dagen var å gjennomføre, og det gjorde vi. Som forventet hang han litt etter og var altså ikke helt i riktig posisjon, noe vi fikk en del trekk for. I tillegg tror jeg han syntes det var på tide med litt belønning (i form av pølsebiter) sånn midtveis, så han tok litt av og bjeffet en del. Men, heldigvis fikk jeg ham med meg igjen, og vi klarte å fullføre programmet.

Alt tatt i betraktning synes jeg 2. plass (av tre startende) og en andrepremiering var helt greit :-)  Og så må det jo sies at han oppførtes seg eksemplarisk utenfor ringen. Hilste pent på andre hunder og overhode ingen utagering :-) Veldig fornøyd med Buster-gutten <3

Bonso derimot…  Han har litt for mye å snakke om når det gjelder alt og alle… Og har han blitt rasist??? Det er ikke gøy når han bjeffer sint mot mennesker med utenlandsk utseende…!

Men han er jo flink i ringen, da… Vi startet igjen i rekrutt, og denne gangen valgte jeg å bare improvisere på banen. Jeg er redd både han, jeg og publikum begynner å bli litt lei av vår bøtte, spade og sommerferie… :-) Så nå får vi spare det til vi skal konkurrere på ordentlig. Det var to startende rekrutter, og vi fikk jammen andreplass...! ;-)

Nå er vi klare for noen dager med fokus på Rally-Lydighet, for  lørdag er det klart for en ny episode av "Vigdis gjør ting hun ikke kan"… Da skal Buster og jeg debutere i konkurranseringen i Rally-Lydighet, og det gru-gleder jeg meg veldig til :-)
 


Skulle egentlig se opp på regnet (som det synges om i sangen)
men er ikke helt sikker på hvor jeg har hunden...

 Fin kontakt her, da :-)
 

Jeg har vært flink leeeenge! Jeg vil ha pølse!!!
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar