Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 12. januar 2013

Uken før...


Skulle gjerne hatt et par uker til...

I min overiver etter å komme meg i ringen med Bonso har jeg meldt oss på vår første konkurranse uten å være i nærheten av klar. Men det var jo langt fram, så dette skulle jo gå bra. Men vips så er vi der!

Denne uken har vært en berg og dalbane i forhold til om jeg tror jeg kommer til å starte eller ikke.
Her er en liten dagbok fra vår trening:

Dag 1 Fredag og over en uke til konkurransen
Reiste til Drammen Hundepark og fokusert på kontakt, og noen enkle øvelser med forstyrrelser rund. Yess, dette går bra…

Dag 2 Lørdag
Bytrening, kontakt og øvelser i veldig støyete omgivelser.
Jada, dette skal vi klare!  (Men Vigdis: Kun én uke til konkurranse, du er vel litt vel optimist...?)

Dag 3 Søndag
Ingen Freestyletrening. Kjørte datteren til Oslo, og gikk tur ved Sognsvann. Masse folk og mange løse hunder, og Bonso fikk løpe løs. Så flink at :-)

Dag 4 Mandag
Medborgerkurs, denne gangen i en stor ridehall. Fin "halltrening" :-)
Men freestyletreningen på kjøkkengulvet var en utfordring. Korte kjeder uten belønning underveis gikk fint, men å stå på mine ben uten at jeg hadde godbit i hånda - nei takk! Så da måtte vi ta to skritt tilbake i treninga på denne øvelsen. Men utfordringer er til for å løses :-)

Dag 5 Tirsdag
Freestyletrening på hundeklubben. Her burde jeg jo absolutt ha kjørt igjennom hele programmet, men pga at vi måtte noen skritt tilbake på mandagen hadde jeg ikke planlagt noen "oppvisning".
Trente i stedet på kjeder uten å belønne underveis. Og det går veldig bra - men det er vel ikke her vi skulle vært nå… Men treninga vi gjorde mandag på å stå/gå på mine føtter ga resultater - han ville nesten ikke ned igjen… :-) Var vel godt og varmt oppå mine store vinterstøvler, tenker jeg :-)
Men da jeg skulle vise øvelsene jeg har i programmet for de andre gikk ikke noe særlig bra, så magefølelsen sier nå at vi trekker oss og går for rekrutt isteden… :-(

Dag 6 Onsdag
Hadde en fin trening på parkeringa på HIBU. Pølseboksen i stolen - øvde kjeder - belønning fra boksen. Gikk fint :-) Kanskje det går veien allikevel…? Ennå noen dager å gjøre det på...

Dag 7 Torsdag
Ny fin treningsøkt, men ennå ikke kjørt hele programmet uten belønning… Er vel ikke så veldig optimist nå...

Dag 8 Fredag
Ikke veldig målrettet trening… Tiden blir for knapp :-(
Har justert programmet litt og tatt vekk et par øvelse som ikke sitter helt som de skal. Det ble kommentert på freestyleøvelsen på tirsdag at jeg hadde veldig mange øvelser og det er nok sant, så bedre å safe litt. Vi kan jo legge til disse momentene igjen ved neste korsvei :-)
Men nå som programmet er forenklet er det kanskje håp…?

Dag 9 Lørdag
Mor pugger program :-) Og så har vi øvd kjeder av øvelser ved Beverlokalet, med litt forstyrrelser rundt  - men ikke helt effektivt og målrettet :-(
Ennå ikke i mål med å kjøre hele programmet sammenhengende, så det blir nok rekrutt i morgen :-(

Dag 10 Søndag - Den store dagen :-)
Da spørs det: blir det konkurranse eller rekrutt? Følg med i neste episode... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar