Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

lørdag 5. januar 2013

Nytt år, nye muligheter


Så har vi kommet oss vel igjennom julen med alle sine selskapeligheter, nyttårsaften med sine raketter og startet freestyleåret med oppvisning på juletrefest.

Juleferien forløp tradisjonen tro med mat, mat, familietreff, mat og familietreff… Ikke så mange langturene på hundene, men mye basing i all den deilige snøen, noe som var veldig stas - særlig for yngstemann. Og så har det blitt mye tid sammen til bare sofakos og litt trening på kjøkkengulvet. Noen ekstra godbiter har det vel også blitt på de firbente :-)

Nyttårsaften er jo et kapittel for seg når man har dyr i huset. I fjor var det rene marerittet med rakettoppskyting rett utenfor vinduene fra tidlig kveld. Ettersom vi bor "midt i et veikryss" med vinduer på tre sider, var det veldig mange raketter å kjefte på. Vi gruet oss derfor til årets feiring, men heldigvis ble vi bedt bort til venner med kjeller :-) Bur plassert i kjelleren, margbein og griseører å kose seg med og musikk på radioen. Da gikk det heldigvis veldig greit. Phuu… I tillegg hadde vi safet litt med tabletter som skulle roe ned. Begge fikk en dose tidlig på dagen, og eldstemann fikk en ekstra dose på kvelden. Litt rus må jo til på en sådan kveld… :-)

Nyåret startet med juletrefest på jobben min. Buster og jeg hadde vår freestyledebut på juletrefesten i fjor - hvor mor jobbet som en helt med en rimelig "fjern" dansepartner... (men som gjorde stor lykke med High five som avslutning :-)) Da vi ble spurt om å stille i år igjen, tenkte jeg det var en fin anledning til å teste ut Bonso sitt program før første konkurranse i januar. Men kjære vene… en ungdom som synes ukjente ting er litt skummelt… Om jeg syntes det gikk dårlig i fjor, tror jeg ikke jeg imponerte noe mer i år… Hadde trent flere ganger i lokalet i forkant og hatt ham med inn tidligere på dagen for at han skulle bli trygg i omgivelsene, men settingen blir liksom litt annerledes med 45 store og små mennesker på sidelinja :-( Men med hånda full av pølsebiter fikk jeg ham da til å gjøre noen triks. Og god trening på å takle skumle omgivelser håper jeg det ble…

Nå blir det en uke med fokus på miljøtrening og kontakt før vi hiver oss ut i ringen neste helg! Og vi er allerede i gang! I går kveld tok jeg med begge hundene til Drammen Hundepark for drop in trening (noe må man jo ha å drive med på en fredags kveld…) Og det var absolutt verdt turen! Veldig god miljøtrening/kontakttrening for begge hundene og det gikk kjempefint! Jepp, i dag er vi optimister igjen  :-)


Bonso har fått "bamse" til jul, og adopterte likesågodt Buster sin også...



Klare for tur...

eller ikke...:-)


Men godt å komme ut allikevel :-)



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar