Svansen´s Dancing Crew

Svansen´s Dancing Crew

søndag 2. september 2012

To fine treningskvelder og planene fremover


Mandag denne uke var Bonso og jeg på vår andre kveld med aktiviseringskurs hos Hund i Fokus, og denne gangen var det spor. Første gang med påvirkning, så to ganger uten. Siste gangen gikk han så godt som rett på! Veldig morsomt å se hvor fort han tok det, og veldig imponert over at han klarte å følge sporet uten påvirkning!

Tirsdag var det koselig freestyletrening på hundehytta med begge gutta. De var superflinke begge to :-) Etter Busters to konkurranser skal jeg nå prøve å variere treningen hans mer, det er tydelig at han er gått litt lei av alle de vanlige øvelsene og terping på program. Hadde ikke noen store planer sist, men jeg hadde en paraply i bilen, så da øvde vi på å gå rundt den. Han innerst og jeg ytterst, mens jeg går den andre veien. Det gikk ganske greit. I tillegg trakk vi noen øvelser fra posen vår og satte sammen. Nå skal jeg saumfare litt literatur etter noen flere øvelser som kan være gøy for ham å øve inn. Så legger vi Solskinnsdagen litt på hylla - kanskje vi tar den frem igjen neste sommer :-)

Bonso  er veldig ivrig og oppmerksom og en fryd å jobbe med. Jeg gleder meg stort til å satse mer på trening av ham fremover. Jeg hadde publisert på Trix challenge på Facebook at begge gutta skulle lære å stå på mine ben mens vi går fremover, men dette klarte vi ikke helt innen fristen. Buster er i utgangspunktet redd for potene sine, så dette ble ingen god øvelse for ham. Bonso derimot tok det veldig fort og på treninga på tirsdag fikk vi til å gå flere skritt sammen :-)

Fokus fremover er å få laget ferdig Bonso's program til Summer Holiday og kanskje det blir rekrutt i Lunde 16. september…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar